surfchick in wording - Reisverslag uit Pichilemu, Chili van marieke schreuder - WaarBenJij.nu surfchick in wording - Reisverslag uit Pichilemu, Chili van marieke schreuder - WaarBenJij.nu

surfchick in wording

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

07 Januari 2009 | Chili, Pichilemu

lieve allemaal
zoals belooft even een update over kerst oud en nieuw en mijn surflessen.

ik moet heel eerlijk bekennen dat kert me enorm tegen is gevallen hier en dat ik op dat moment heel graag thuis wilde zijn. op 24 december haalde coco mij om 18 uur op om naar zijn ouders te gaan. daar hebben we eerst zitten borrelen en daarna werden de kinderen naar buiten gelokt zodat de cadeautjes naar binnen konden worden gebracht, en dat waren er nogal wat. daarna werd in 15 alle cadeautjes uit de verpakking gerukt en was het tijd om te eten. na het eten ging eigenlijk iedereen weer naar huis en dat was kerst. dit was voor mij echt raar omdat wij thuis geen cadeautjes geven met kerst en het 2 dagen lang vieren en met de familie samen zijn maar hier denken ze daar duidelijk anders over.. als de cadeautjes binnen zijn kun je weer weg wezen.
eerste kerstdag heb ik aan het zwembad doorgebracht bij de ouders van coco en aan het eind van de middag moest coco naar een andere feest. ik ben bij zijn ouders gebleven omdat ik geen zin had om alleen in santiago kerst te moeten vieren. ben toen maar even thee gaan drinken met zijn moeder.. praatjes gaan maken bij zijn opa en oma en daarna gekookt met zijn vader. het was allemaal erg relaxing maar vreemd en geen kerst voor mij.
de 26e ben ik met de trein naar santiago gegaan om vandaaruit met de bus naar pichilemu te gaan. hier ging ik samen met anja, angela en laura naartoe. pichilemu is erg klein en er is niets anders te doen dan surfen maar het is een heerlijk dorp en ik zit er nu nog steeds.
we hebben hier een week lang surf lessen genomen en dat was behoorlijk intensief. 4 uur per dag in koud water peddelen is behoorlijk lang als je al 4 maanden niet meer hebt gesport.
het surfen was wel heel erg leuk en hebben ook alleen maar lol gehad. wel hadden we de slechte leraar ooit. we kregen les van de baas van de surfschool wat al vrij uniek was. maar deze man (elvis) was zo prestatie gericht dat op een gegeven moment de lol er voor bepaalde mensen een beetje af was. als je namelijk niet zo goed was dan zei hij dat ook gewoon tegen je en hij liet duidelijk merken wie zijn favoriet was. maar dit kon elke dag verschillen. lag er echt aan of je het goed deed of niet. bij mij ging het redelijk. ik was niet de beste maar ook niet de slechste maar mij werd op een dag wel verteld dat ik geen talent had die dag... het goede nieuws is dan dat hij de dagenm ervoor wel vind dat ik talent had:) altijd van de positieve kant bekijken:) ook heeft hij een soort van speciale gebarentaal die wij voolgens hem moeten begrijpen. maar wat niemand doet. als hij dan weer wat gebaard reageert niemand erop omdat niemand weet wat hij bedoeld.

tot zo ver elvis. nu even over oud en nieuw. voordat we aankwamen hadden we een hostal gereserveerd wat er echt heel goed uitzag. toen we er aankwamen zag het er nog steeds erg goed uit maar het was heel klein. we hadden een 4 persoons kamer maar konden onze spulen niet kwijt en onze kont niet keren. we besloten om 1 nachtje daar te slapen en dan verder te kijken. toen we het met de eigenaar overlegte (nederlander) gaf hij ons een andere optie. hij had net een nieuw hostel geopent ook wel boca fantasma genoemd.
dit hostel heeft werkelijk de vorm van een boot en staat midden op het strand. het was nog niet helemaal af want er was nog geen warme douche maar die zou maandag gemaakt worden. alles wat miste hebben we op een lijste geschreven en het zou maandag gebracht worden. voor ons was maandag dus een goede dag al geloofde we er niets van want de chileense mentaliteit is niet zo punctueel. maar toen we maandag morgen wakker werden waren er zo waar 5 mensen aan het werk om de douche en alle missende dingen te maken. vanaf dat moment is maandag de beste dag in het hostel:)
met oud en nieuw hebben we een feestje op het balkon van de boot gehad. eerst hebben we met alle mensen van het hostel gegeten (4 australiers, pedro chileense die werkt in het horstel, anja, angela, laura en ik. we hebben ´s avonds in de bbq een vuurtje gestookt en zijn daar geweest tot een uur of 2. daarna zijn angela pedro matt en ik naar het park gegaan waar heel pichilemu aan het feesten was. hier was live muziek en iedereen was aan het dansen. hier zijn we tot 7 uur geweest en toen ben ik richting mijn bedje gegaan. de volgende dag moest er namelijk weer gesurfd worden. dit was behoorlijk lastig kan ik je vertellen na 2 uurtjes slaap.
´s middags heb ik de les maar over geslagen en ben ik lekker over het strand gaan wandelen met anja. toen we aan het koken waren werd laura binnen gedragen. we was van haar plank gesprongen en op een steen terecht gekomen waardoor haar voet gehecht moest worden. voor haar was haar surf avontuur dus over. zij moest thuis blijven en kon en mocht niet lopen. vervolgens zijn we maandag weer naar het ziekenhuis geweest maar moet ze nog een week wachten tot ze weer wat mag doen.
maandag zijn ook angela en anja vertrokken omdat die terug moesten naar hij vrijwiligersproject. hier ga ik ze over 1,5 week opzoeken samen met laura.
daarna gaan we met zijn alle richting pucon waar nog een ander meisje werkt die we van school kennen we gaan we haar lastig vallen. wat ik tot die tijd ga doen weet ik nog niet precies. misschien blijf ik wel hier lekker relaxen en surfen maar daar horen jullie de volgende keer meer over.

nou tot zover mijn verhalen. heb geprobeerd foto´s te uploaden maar het lukt niet omdat ik ze een voor een moet doen. spijt me heel erg maar jullie zullen beetje langer moeten wachten.

hasta luego

besos y un abrazo

  • 07 Januari 2009 - 21:40

    Nadieh:

    Hihi je leert al een aardig woordje spaans of niet? Ik heb je met oud en nieuw toch wel gemist hoor:)! Jammer dat kerst zo tegen viel. Kun je nu al een beetje goed surfen trouwens? Ben wel heel jaloers hoor! Tis hier koooud!

    Dikke kus

  • 07 Januari 2009 - 23:50

    Mienke:

    Hoi Mariek,
    Om te beginnen natuurlijk een heel goed, avontuurlijk, maar bovenal gezond 2009. We misten jullie wel allemaal hoor, hier in het Lelystadse. helemaal geen Schreuders hier, dat kan toch niet..... Je nieuwjaarsknuffel houd je dus te goed. Jammer van de kerst, maar Nieuwjaar klonk wel gezellig. Dus geniet ervan.
    groeten en tot mails,
    mienke

  • 09 Januari 2009 - 12:06

    Bart:

    Hey Mariek!!
    Mag ik met je komen surfen please? :-)
    Veel plezier nog!!

    xx

  • 13 Januari 2009 - 08:47

    Dorien:

    Ha Mariek
    Allereerst voor jou een geweldig 2009
    Wij hebben hier volop geschaatst en dat leverde een prachtig wit winters plaatje op.
    Jammer dat kerst zo tegen viel ,maar fijn dat oud en nieuw wel gezellig was. Marieke wat ons betreft tot gauw, ku Raymond Lynn Liz en Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Pichilemu

Ecuador en Peru

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

laatste avonturen

11 Augustus 2012

Peru, Chili, Bolivia en Peru

22 Juli 2012

Máncora, Trujillo, Huaraz en Lima

05 Juli 2012

Van de Jungle naar Peru

26 Juni 2012

Quito en Baños
marieke

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 37271

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 24 Januari 2013

Masteronderzoek Chili

22 Juni 2012 - 29 Augustus 2012

Ecuador en Peru

Landen bezocht: