bijna thuis - Reisverslag uit , van marieke schreuder - WaarBenJij.nu bijna thuis - Reisverslag uit , van marieke schreuder - WaarBenJij.nu

bijna thuis

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

23 Februari 2009 | ,

lieve allemaal

hier voorlopig mijn laatste berichtje vanuit zuid amerika. ik ben weer terug in santiago en zal doinderdag op het vliegtuig naar nederland stappen. ik heb het weekend naar de familie van coco geweest om die gedag te zeggen en dat was zwaarder dan gedacht. heb het zo naar mijn zin gehad hier en ze hebben me het gevoel gegeven dat ik thuis was en dat maakte het extra moeilijk. ook gaat het moeilijk worden om coco gedag te zeggen donderdag.
vrijdag ben ik naar paine geweest een dorpje aan de rand van santiago waar een jongen woont die ik in pichilemu heb leren kennen. ik heb hem daar op gezocht. was ook heel gezellig.

vandaag vol goede moed naar de stad gegaan om voor souveniers te kijken. ik was naar de supermarkt geweest om wat voor lunch te halen. zat lekker naar de spaanse radio te luisteren via mijn telefoon en een broodje te eten. op en gegeven moment pakte ik even mijn telefoon om zender te wissel en is hij zo van achter uit mijn handen gegrist. ik had de oordopjes van mijn headset nog in mijn horen en de rest was weg. het ging allemaal zo snel dat ik niet heb kunnen reageren. en dat is eigenlijk maar beter ook want ik heb al genoeg verhalen gehoord van mensen die beroofd waren die er wel achter aan gingen. zijn vrienden staan vaak om de hoek met messen enzo en dan ben je niet alleen je telefoon kwijt maar ook nog de rest van je tas.
ik heb het dus maar zo gelaten maar was wel behoorlijk geschrokken. ik heb al 2 andere berovingen gezien hier dus kan er ook eigenlijk wel op zitten wachten maar in een druk park op klaar lichterdag verwacht ik niet.
toch jammer in mijn laatste paar dagen.

de rest van de dagen ga ik lekker van de zon genieten bij het zwembad in coco`s tuin en op woensdag komt anja teru naar santiago en gaan we samen met nog meer mensen die ik hier heb leren kennen mijn laatste avond vieren.


voor de geintereseerde onder jullie:
ik zal op vrijdag 27 feb. om 14.15 aankomen op schiphol.

ik kijk er naar uit iedereen weer te zien

veel liefs en tot snel

  • 23 Februari 2009 - 17:59

    Sofieke:

    Heey mariek! Geniet nog even van je laatste daagjes, Wat stom van je mb zo op het laatste moment! Ik kan er helaas niet bij zijn om je op te halen, maar ik hoop dat ik je snel zie nadat je weer terug bent. Als je weer een beetje gesettelt enz bent en tijd hebt, laat het dan weten! Zutphen is niet ver :D kuss je nichtje!

  • 23 Februari 2009 - 20:16

    Renske:

    Joehoe...mijn kleine, kleine ;) zusje komt weer terug!!!!! Ik zal er staan hoor, vrijdag.. met wallen en al want heb vrijdagochtend een redelijk belangrijk tentame... maar vrijdag middag is all yours. Ga je meteen door naar Zutphen? Waarschijnlijk wel he! Nou, lieverd.. geniet er nog heel veel van. Hoop dat het niet té moeilijk is om afscheid van iedereen te nemen en denk maar zo... aan de andere kant van de vliegreis staan ook heel veel lieve mensen.. tot snel. kus!

  • 24 Februari 2009 - 15:11

    Mienke:

    Hoi Mariek,
    Zo dat gaat snel, vooral die laatste periode. Ja afscheid nemen doet zeer, maar zoals je grote zus hiervoor al zei er staan aan deze kant van de lijn ook allerlei lieve mensen met smart op je wachten:) gelukkig maar dat er zoveel lieve mensen zijn over de hele wereld. Vrijdag ben ik er niet, dan zit ik bij tante Mies, maar we zien elkaar weer snel. Sterkte met de laatste loodjes en tot ziens,dikke kus, Mienke

  • 24 Februari 2009 - 18:07

    Gerri-Anne:

    Lieve Mariek, Fijn dat je weer naar huis komt! We hopen je snel weer te zien in het mooie Suffen! Een hele goede vlucht en... let op je spullen. Liefs de Wegmannetjes

  • 25 Februari 2009 - 10:50

    Joris:

    Hoi Marieke

    is mooi kloten dat je de boel kwijt bent.
    onlangs alles hoop ik maar dat je nog leuke dagen hebt.
    goede reis.

    groetjes joris

  • 03 Maart 2009 - 21:37

    JW:

    Geniet er nog maar even van !!! tot weer snel !!

    Gr. Jan-Wilke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Ecuador en Peru

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

laatste avonturen

11 Augustus 2012

Peru, Chili, Bolivia en Peru

22 Juli 2012

Máncora, Trujillo, Huaraz en Lima

05 Juli 2012

Van de Jungle naar Peru

26 Juni 2012

Quito en Baños
marieke

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 37270

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 24 Januari 2013

Masteronderzoek Chili

22 Juni 2012 - 29 Augustus 2012

Ecuador en Peru

Landen bezocht: