Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van marieke schreuder - WaarBenJij.nu Córdoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van marieke schreuder - WaarBenJij.nu

Córdoba

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

13 Juli 2010 | Argentinië, Córdoba

Lieve allemaal,
Voor alle bezorgde mensen onder jullie hier even een kort berichtje.Een uitgebreider verslag volgt hopelijk dit weekend of begin volgende week. Ik ben inmiddels in Cordoba begonnen met de lessen hier aan de universiteit. Het is hard werken want we krijgen elke dag veel huiswerk mee naar huis dus echt vakantie houden is het niet. Het is harder werken dan ik had verwacht. Ik dacht dat ik in nederland soms veel moest doen voor spaans maar hier is het nog veel erger. Elke dag moet ik teksten lezen en schrijven. Ik zit hier samen met Anoek in een gastgezin. Het gezin bestaat uit een moeder die 5 kinderen heeft waarvan er nog 1 thuis woont. Ze heet Belen en is 23 dus dat is erg gezellig. Ze heeft ons meteen op sleeptouw genomen door de stad en we zijn afgelopen weekend met haar uit geweest. We hebben zondag met zijn alle de voetbal wedstijd gevolgt in een hostel waar een nederlander werkt. Hij had een poging gedaan om alle nederlanders die in cordoba verblijven naar zijn hostel te krijgen. Het waren er wek 15, waarvan wij al mijn zijn 11 daar zijn dus moet je nagaan hoeveel andere nederlanders er te vinden waren:P Was wel even een domper he dat ze verloren.
Het is tot nu toe heel erg leuk hier. We zitten op een paar minuten afstand van de univesiteit met de bus en 10 minuutjes van de stad. Aangezien we alleen ´s ochtends les hebben gaan we vaak ´s middags nog even naar de stad. zo waren we vandaag ook even in de stad. We stonden op onze bus terug te wachten en toen zei ik tegen anoek, wordt ik gek of lopen er allemaal mensen midden op straat (een straat waar je zelf als het groen is voor de voetgangers nog van de sokken wordt gereden door de auto´s). Het blijk een enorme protest optocht te zijn. We zijn dus maar even blijven kijken want we waren wel benieuwd. We wisten niet zo goed waarom ze aan het protesteren waren. we zagen wel allerlei vlaggen en spandoeken met ´queremos familia´ (we willen een familie) erop, en overal matrimonio = mujer + varon (of te wel huwelijk = man en vrouw). Na een tijdje daar gestaan te hebben zei anoek ineens: volgens mij is het een protest tegen homoseksuelen. Ze is het toen aan een vrouw gaan vragen die naast ons stond en het bleek inderdaad zo te zijn. Er stonden echt mega veel mensen en de hele straten waren vol. Het is georganiseerd door de kerk en de halve stad stond daar te juichen en te klappen bij de toespraak die er werd gehouden.Toen we erachter kwamen waar ze tegen protesteerde zijn we weg gegaan omdat we niet achter dat idee staan en ons daar niet echt meer op ons gemak voelde.
Verder doen we vaak pogingen om naar de musea hier te gaan maar hebben tot nu toe alleen nog maar voor een dichte deur gestaan. Morgen gaan we met onze doctenen naar een museum en krijgen we daar een rondleiding. Het schijnt heel mooi te zien dus ik ben benieuwd.
Verder krijgen jullie alle andere reis verhalen later nog te lezen als ik iets meer tijd heb maar als je daar niet op kan wachten kun je altijd al even op de site van anoek kijken (anoek.shareyourstory.nl). Daar heeft ze ook een aantal foto´s opgezet. Ik heb ook op mijn facebook site foto´s gezet voor de geinteresseerde onder jullie;) Als het goed is moet iedereen die kunnen zien, ook de mensen die geen facebook hebben.
Qua weer is het tot nu toe prima uit te houden. we hebben nu wel wat koude nachten en frisse ochtende maar wel blauwe lucht en zonnetje erbij. Het is steeds zo rond de 14 graden overdag dus we mogen niet klagen. Het is een beetje van dat wintersport weer (als je een goede week met zon hebt;))
nou lieve mensen jullie horen snel weer wat van mij.
kus marieke

• 14 Juli 2010 - 15:25

Mienke:

Hoi Mariek,
    Klinkt weer goed allemaal en de foto's bij Anouk op haar blog geven een leuk beeld van het geheel. Veel plezier en leer ze maar lekker ;)
    kus Mienke

• 22 Juli 2010 - 14:04

Marja:

Veel plezier nog daar vanuit een MacDonalds met WIFi in Foix FR. Groetjes Marja, Peter en Jesper

• 25 Juli 2010 - 17:32

Sofieke:

Klinkt goed, dus als je terug komt kan je helemaal goed spaans?!
    xx