bijna weer naar nederland - Reisverslag uit , van marieke schreuder - WaarBenJij.nu bijna weer naar nederland - Reisverslag uit , van marieke schreuder - WaarBenJij.nu

bijna weer naar nederland

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

26 Augustus 2010 | ,

Lieve allemaal,
nu het al bijna weer tijd is om naar huis te gaan wilde ik toch nog even een kort berichtje type want om alle verhalen van de afgelopen weken nog te gaan type wordt niemand gelukkig van dank ik. Dan zit ik nog een paar dagen te type. Ik wil met alle liefde al mijn verhalen persoonlijk vertellen als ik weer terug ben in nederland.

Ik zit momenteel weer in Chili in Santiago. Het is echt heel raar om weer terug te zijn omdat het allemaal zo bekend is en ik nog precies mijn weg overal naartoe weet te vinden. Anoek zegt ook elke keer dat dat lekker makkelijk is want we hebben geen kaartje nodig en ik kan als een soort van tourguide optreden. we hebben alweer heel wat dingen bekeken maar zijn ook even echt vakantie aan het houden aangezien we dat in de afgelopen weken niet echt hebben gehad. De cursus aan de universiteit was echt zwaar een heel hard werken. we zeiden dan ook regelmatig tegen elkaar... ik heb niet het idee dat ik vakantie heb en dat hebben we ook eigenlijk niet echt gehad maar het is zeker de moeite waard geweest. we hebben echt een geweldige tijd in cordoba gehad mede door de familie waar we verbleven.
ze waren echt heel lief en hebben ons met vanalles op sleeptouw genomen waardoor ik echt het idee had dat ik de argtneijnse cultuur heb leren kennen.ondaks dat de cursus zwaar was heb ik toch goede cijfers weten te halen. Ik wacht alleen nog steeds op de uitslagen van mijn mondeling en van het eindexamen dat we hebben moeten maken. maar ik denk dat het wel goed is gegaan.

na de 6 weken in cordoba zijn we met de bus naar salta gegaan. hier verwachte we heel erg veel van omdat onze gastmama daar oorspronkelijk vandaan komt en daar heel veel verhalen over heeft verteld. het was uiteidenlijk ook een enorm leuke stad en vooral de natuur om de stad heen was heel erg mooi. ik heb dan ook weer veel te veel foto's gemaak, maar ik zal het jullie niet aan doen ze allemaal te laten zien :)
ook heb ik in salta al een geweldig verjaardagscadeau van anoek gekregen namelijk een tour ' tren a las nubes'. we hebben echt ontzettend genoten hiervan al had anoek wel een beetje last van de hoogte. na wat coca blaadjes te hebben gegeten ging het wat beter. vervolgens hebben we de oversteek naar chili gemaakt en zijn we in san pedro de atacama aangekomen waar we lekker van de zon hebben kunnen genieten omdat we daar midden in de woestijn zaten. niet zo slim natuurlijk om met mijn nederlandse huidje die nog geen straaltje zon had gezien te gaan mounatainbike op het heetst van de dag. je kunt je waarschijnlijk wel in denken dat mijn schouders de volgende dag een ander kleurtje hadden gekregen. van san pedro zijn we in een keer met de bus naar santiago gegaan. dit was een busrit van 24 uur waar we een beetje tegenop zagen maar eigenlijk is het me heel erg mee gevallen. dit kan misschien te maken hebben met het feit dat we erg moe waren dus veel hebben liggen slapen en en feit dat er continu films in werden gestopt zodat we ons niet hoefte te vervelen.

gister zijn anoek en ik met de bus naar vina del mar en valparaiso geweest waar we een schitterende dag hadden met hele mooi uitzichten. vandaag hebben we vrij weinig gedaan omdat de musea die wij wilde zien te vol waren of nog niet af omdat ze aan het verbouwen waren. we hebben dus een lekker rustig dagje gehad wat ook niet verkeerd was aangezien we gister uit zijn geweest.
zaterdag gaan we naar de ouders van coco om daar te lunchen. Ik heb heel veel zin om ze weer te zien na 1.5 jaar. en dan zondag het vliegtuig alweer in.
de tijd is voor mijn gevoel heel erg snel gegaan, de tijd hier is echt om gevlogen, maar dat kan volgens mij alleen maar een goed teken zijn.

Ohja ik ga ook nog beroemd worden in santiago want als het goed is kom ik in de krant te staan. Ik zat vandaag met Anoek en Pedro (een chileense vriend van mij) op een terrasje, want ja we hebben ondanks dat het hier winter is toch best wel mooi weer hier, en toen kwam er een vrouw van de krant naar me toen die met een of ander artikel bezig is waar ze foto's van vrouwen voor nodig had. Ik dacht... 1 foto'tje kan geen kwaad maar 100 foto's later en 20 andere houdingen dacht ze dat ze er wel eentje zou hebben die goed was. Ik krijg vandaag te horen of ik ook echt in de krant kom te staan dus ben benieuwd. Ik krijg sowieso de foto's toegestuurd via email dus ik ben benieuwd.

nou lieve mensen dit was even een korte update... er is namelijk teveel gebeurt en ik zit zo vol met nieuwe ervaringen en verhalen dat mijn vingers mijn gedachten niet bij kunnen houden en de mail dan ook veel te lang zou worden. Daar komt bij dat ik alle verhalen ook gewoon liever persoonlijk vertel aan degene die daar interesse in hebben.

voor de mensen die eventueel naar schiphol willen komen. ik vertrek op zondag 29 aug. vanuit santiago naar madrid. op maandag vlieg ik van madrid naar amsterdam waar ik om 14.45 aan zal komen. het is een vlucht van iberia ik weet alleen nu het nummer niet.
maar aan deze info moeten jullie ook al genoeg hebben:
maatschappij: iberia vanuit madrid.
aankomsttijd: 14.45

liefs en kus vanuit santiago

P.S. dank jullie wel voor alle lieve verjaardagsberichtjes. heb een rsutige avond gehad maar wel erg gezellig. in nederland wordt hij nog een keertje over gevierd dus bij deze is iedereen alvast welkom.

  • 27 Augustus 2010 - 21:20

    Melis:

    Jeej mijn huisgenootje bijna weer thuis :D ben heel benieuwd naar je verhalen!!

    X

  • 08 September 2010 - 10:50

    Mienke:

    Nou ik ben wel benieuwd naar "al" je verhalen. We spreken elkaar al weer vlug op de verjaardag van Mieke.
    Dikke kus en tot dan.:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Ecuador en Peru

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

laatste avonturen

11 Augustus 2012

Peru, Chili, Bolivia en Peru

22 Juli 2012

Máncora, Trujillo, Huaraz en Lima

05 Juli 2012

Van de Jungle naar Peru

26 Juni 2012

Quito en Baños
marieke

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 37279

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 24 Januari 2013

Masteronderzoek Chili

22 Juni 2012 - 29 Augustus 2012

Ecuador en Peru

Landen bezocht: