al fin del mundo - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van marieke schreuder - WaarBenJij.nu al fin del mundo - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van marieke schreuder - WaarBenJij.nu

al fin del mundo

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

05 Februari 2009 | Chili, Punta Arenas


Lieve allemaal

Hier weer een berichtje vanuit chili en ditmaal vanuit al fin del mundo… ja ik ben inmiddels in patagonie aan gekomen en heb hier echt de tijd van mijn leven. De natuur is zo mooi dat ik het idee heb dat ik door een plaatjes boek loop. Maar ik zal eerst weer even bij het einde van mijn vorige berichtje beginnen.

Die kwam vanuit peurto varas. We zijn daar naar petrohue geweest en hebben daar een waterval bezocht. Dit was mooi maar niet heel spectaculair zoals wij verwacht hadden. Vervolgens zijn we naar puerto montt gegaan. Ook deze stad was echt helemaal niets te doen en voelde we ons niet echt op ons gemak. De sfeer die er in de stad hing was niet prettig en alles was heel erg duur.
We waren hier alleen heen gegaan voor een middagje en waren dan ook blij dat we zo weer de bus terug naar peurto varas konden nemen. Onze volgende stop was chiloe. Dit is een groot eiland date en half uur varen is met de pond. Dit eiland is bekend om zijn huisjes op palen en het nacional park is groot en mooi. Aangezien anja en ik aan het speedreizen zijn hadden we besloten om mete en tour daar naartoe te gaan. Dit was een goede tour want we hebben ook veel andere stadjes op het eiland gezien en we kregen informatie maar we hadden ook veel vrijheid om zelf rond te lopen. we waren in het nacional park op het strand en het was net nederland met de duinen en harde wind. Het voelde alsof ik in zandvoort aan het strand liep allen dan zonder strandtenten en mensen.
Vervolgens zijn we de volgende dag mete en tour naar een eilandje voor de kust van chiloe gegaan. Deze tour was echter de grootste fout ooit. We hadden het idee dat we in een bejaardetour mee gegaan waren. Iedereen moest zichzelf voorstellen en dan Word er geklapt en chiloe is bekent om zijn misteries en elke leer als de gids zei wat is chiloe, dan moest de bus roepen: magico.
Aangezien anja en ik de avond ervoor het uitgaansleven hadden getest zaten we hier niet echt op te wachten en vooral anja had er erg veel moeite mee. Dit maakte de tour voor mij weer extra lachewekkend. Aan de andere kant hebben we wel erg veel gezien van chiloe in een hele korte tijd.
Op maandag zijn we met de bus naar peurto montt terug gegaan waar we om 3 uur ´s middags met het vliegtuig naar punta arenas zijn gevolgen. Hier zijn we meteen weer in een andere bus gedoken om naar puerto natales te gaan. Vauit dit plaatsje kun je namelijk gemakkelijk naar het mooiste national park van chili gaan. Torres del paine.
Dit is echt de plek waar je geweest moet zijn in chili en nu weet ik waarom. De natuur is hier onbeschrijvelijk mooi en anja en ik hebben zwijgend naast elkaar gezeten omdat we er gewoon weg geen woorden voor hadden (helaas zijn de foto´s niet zo mooi zoals ik het beleefd heb hier). We hebben een hele boel gezien van het park en ik denk dat je alleen kan beleven hoe indrukwekkend het is als je hier bent... dus ik zou zeggen ga allemaal naar torres del paine.
Ook zijn we een dagje naar argetinie geweest om daar naar de perito moreno glacier te gaan. Deze heeft een schuifsnelheid van 2 meter per dag waardoor we delen in het water hebben zien schuiven en je hoord het de hele tijd kraken en donderen alsof het aaan het onweren is. Ook dit was weer heel erg mooi en ik kwam er achter dat het de voorkant van mijn argentinie lonely planet is. Ik heb hier dus weer van allerlei mooie dingen gezien en ik kan het moeilijk in woorden geschrijven.

Verder ben ik nu weer terug in punta arenas en zal ik vanaf morgen weer alleen op pad gaan omdat anja terug gaat naar santiago. Haar vriendin vanuit duitsland komt over en ze gaan samen naar het noorden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet naar uit kijk om weer alleen verder te gaan. Ookal is het maar voor een paar weken. Zal wel weer even wennen zijn. Zaterdg ben ik van plan naar tierra del fuego te gaan wat echt het einde van de wereld is. Ik ben nu zo dichtbij dat ik daar ook wel even naartoe wil. Daarna ga ik door argentinie terug omhoog naar san martin. Van daaruit ga ik terug chili in, eerst naar pucon om charlotte nog even te zien en daarna naar santiago om nog een weekje daar afscheid te kunnen nemen van coco en zijn familie.
Nou lieve mensen zijn jullie al aan het aftellen tot ik weer terug kom.. het is namelijk nog maar 3 weekjes. Ik ben wel aan het aftellen en niet omdat ik zo heel graag naar huis wil maar omdat de tijd te snel gaat. Wil nog zo graag zoveel dingen zien en doen hier.

Er staan weer nieuwe foto´s onder de volgende link:

http://cid-052669259eb358fb.skydrive.live.com/richupload.aspx/pucon,%20chiloe%20en%20patagonie?IsPhotoUpload=1&nl=1&appid=1&sa=62474095

hoop dat jullie er van genieten

dikke kus en tot over 3 weekjes in het koude nederland. Hier is het trouwens ook niet al te warm maar het valt me nog mee. Met een lange mouwen shirt is het te doen maar als de wind te voorschijn komt ben ik toch blij dat ik mijn winterjas mee heb genomen.


veel liefs marieke

  • 06 Februari 2009 - 17:46

    Eliane:

    Lieve Marieke,

    Weer heerlijk om je verhaal te lezen, het is dan alsof ik er zelf ben ;)
    Nog 3 weken zeg.... dat gaat ook weer snel! Ik verheug me om je te zien. Welke dag vlieg je terug??

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Punta Arenas

Ecuador en Peru

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

laatste avonturen

11 Augustus 2012

Peru, Chili, Bolivia en Peru

22 Juli 2012

Máncora, Trujillo, Huaraz en Lima

05 Juli 2012

Van de Jungle naar Peru

26 Juni 2012

Quito en Baños
marieke

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 37273

Voorgaande reizen:

19 November 2012 - 24 Januari 2013

Masteronderzoek Chili

22 Juni 2012 - 29 Augustus 2012

Ecuador en Peru

Landen bezocht: